Feelds 2020

WAREGEM – Feelds uit Waregem, specialist in hoogkwalitatief kunstgras, gaat in zee met drie nieuwe investeerders. Manu Tuytens, Marc Verleyen en Walter Mastelinck vervoegen de raad van bestuur en brengen naast een kapitaalinjectie ook een stevige portie kennis en ervaring met zich mee. Daarmee plant de West-Vlaamse onderneming zijn commerciële groei te ondersteunen. CEO Werner Goemaere van Feelds had meer dan 20 jaar ervaring in de textielsector achter de rug toen hij Feelds oprichtte in 2016. Het bedrijf uit Waregem is actief in 27 landen binnen en buiten Europa en richt zich als high-end leverancier naar een hoger marktsegment dat op zoek is naar kwaliteit en duurzaamheid.

Volgens Werner Goemaere, oprichter en managing director van Feelds, zit zijn bedrijf middenin een groeispurt. “Die spurt willen we kracht bijzetten door extra expertise in huis te halen”, zegt Goemaere. “Met de intrede van deze drie partners komt er heel wat nieuwe kennis aan boord, zowel strategisch als operationeel.”

Feelds levert kunstgrasoplossingen aan de leisure & landscaping markt. De focus ligt daarbij op residentiële en vrijetijdsprojecten, zowel voor de zakelijke als de particuliere markt. Dat gaat van privé tuinen, tuinen van scholen en speeltuinen tot omgevingsgroen voor hotels en bedrijven in binnen- en buitenland. “Met deze kapitaalverhoging willen we een tandje hoger schakelen in onze internationale expansie”, aldus Goemaere. “Met de extra financiële middelen zullen we ons salesteam uitbreiden, maar blijven we ook inzetten op productinnovatie.”

Gras afbeelding

Jaren gecombineerde ervaring

De nieuwe investeerders zijn van grote meerwaarde voor het bedrijf omwille van hun vakbekwaamheid. Zo is Marc Verleyen, met meer dan 30 jaar ervaring in talloze managementfuncties in de sector, een gevestigde waarde in de textielwereld. Walter Mastelinck is een ervaren ondernemer die al heel wat bedrijven in groeifase heeft bijgestaan op strategisch vlak. Ook Manu Tuytens brengt als mede-eigenaar van Concordia Textiles heel wat knowhow met zich mee. “De gecombineerde ervaring van het team bestaat vooral uit het begrijpen van de markt, een uitgebreide productkennis en weten hoe snel te ageren”, zegt Manu Tuytens.

Marc Verleyen ziet de aanleg van duurzame artificiële grasmatten de komende jaren nog meer aan belang winnen. “Artificieel gras wint steeds meer terrein van natuurlijk gras, en met reden”, weet verleyen. “Het vergt minder onderhoud en is resistenter bij intens gebruik, wat interessant is voor zowel jonge gezinnen met drukke weekends als de oudere generatie die geen groot grasveld meer wil onderhouden. Met de klimaatopwarming, de daaruit volgende droogtes, het vele sproeien en het waterverlies dat daarmee gepaard gaat, wordt het steeds duidelijker dat kunstgras een mooi alternatief biedt. Daarnaast is het de ideale oplossing voor plaatsen waar geen natuurlijk gras kan groeien.”

Ook Walter Mastelinck schaart zich achter dat idee. “De kunstgrassector enerzijds heeft heel wat groeipotentieel in zich, anderzijds geloven we in het verhaal van Feelds”, meent Mastelinck. “Feelds biedt een kwalitatief en hoogwaardig product aan een hoger marktsegment via een uitgekiend wereldwijd dealernetwerk. De ervaring van Werner in de sector in combinatie met zijn sterk team, daar geloven we in.”