Het Waregemse Bedrijvencentrum bestaat inmiddels 25 jaar. Tijd voor een iets ruimere beschouwing met voorzitter Eric Van Poucke en directeur Marleen Goossens-Demuynck die het vooral hebben over innovatieve diensten en de up-to-date vergaderaccommodatie in het jubilerende centrum, en dit tegen zeer interessante prijzen.

“De uitstekende ligging van het centrum, vlak bij de op- en afrit van de E17, langs de Kalkhoevestraat 1, is een enorm voordeel,” stellen de voorzitter en de directeur. “Daardoor halen we nog steeds een bezettingsgraad van bijna 90 procent. In BC Waregem staan er 29 kantoren en elf ateliers ter beschikking van de jonge, innovatieve firma’s die er huizen. Maar vooral het ruime ‘dienstenpakket op maat’ is een succes. Op het secretariaat wordt de telefonische permanentie verzekerd voor alle residerende firma’s, maar we werken ook voor externe bedrijven. Bovendien genieten de firma’s die hier huren tegen een best betaalbare prijs nog van de ervaring van ons teamen van de netwerken die het Bedrijvencentrum met grote bedrijven onderhoudt. We ondersteunenonze huurders met hart en ziel en helpen ‘mee denken’ omtrent hun mogelijkheden en perspectieven op de markt.”

Het Bedrijvencentrum betekent een belangrijke meerwaarde bij de start en groei van een bedrijf. Starters krijgen bovendien een extra duwtje in de rug om hen zo snel mogelijk vooruit te helpen. Ook buitenlandse bedrijven en spin-offs komen aan onze deur kloppen.

 

Unieke vergaderzalen

In 2014 bouwde het Bedrijvencentrum een nieuwe vleugel aan de bestaande accommodatie in de Kalkhoevestraat. “We kunnen daardoor nu rekenen op een prachtig aanbod aan vergaderzalen, die ook door externe bedrijven en verenigingen tegen zeer interessante voorwaarden gehuurd kunnen worden. In de grote zaal kunnen we een zeventig personen ontvangen. De zaal is uitgerust met alle moderne communicatiemedia zoals een touch screen, beamer e.d. In de kleine vergaderzaal kunnen een tiental personen postvatten. Ook op het vlak van catering komt iedereen aan zijn trekken. Bovendien is er ook een ruime gratis parking. De nieuwe vleugel is toegankelijk met een aparte, beveiligde toegangsdeur.”

“Ook een bedrijvencentrum ontsnapt niet aan de wetmatigheden van de economie. Zo is de voortdurende aanpassing van de aangeboden diensten in het bedrijvencentrum een noodzaak,” verklaart directeur Marleen Goossens-Demuynck. “Sinds kort bieden we nu ook ‘flexplekken’ aan, waarbij de ondernemers op onbestemde momenten gebruik kunnen maken van onze lokalen en infrastructuur. Het gaat om het aanbieden ‘extra muros’ van een ‘virtueel kantoor’ mét dienstenpakket, aan de medewerkers van externe bedrijven. Naar aanleiding van de dagdagelijkse files, (tijdelijk) gebrek aan ruimte en de netwerking maken sommige bedrijven hiervan graag gebruik en laten hun werknemers vanuit onze lokalen werken, met alle mogelijkheden inzake het gebruik van onze up-to-date IT-infrastructuur.”

Door het groeiend succes van de e-commerce is ook de organisatie van een pakjesdienst vanuit het Bedrijvencentrum een meerwaarde. “De medewerkers op het secretariaat zoeken uit welke transportdiensten de beste prijs/kwaliteit bieden voor het bezorgen van hun goederen aan klanten en leveranciers. Tevens biedt het secretariaat kwalitatief secretariaatswerk aan, op maat van het bedrijf. Voortdurend speelt ons dienstenpakket in op de wensen en noden van de bedrijven. In het BC primeren 5 trefwoorden: Kwaliteit ! Prijs ! Service ! Innovatie ! Professionaliteit !”

Info: www.bcwaregem.be, 056/62 02 11

Bron: Gouden Blad